Calm your tits people, Im still alive !

Assalamualaikum and hello people :) I've been missing in action. I got kidnaped by those cute earthlings and i am busy mending my life. Im sorry for not updating my blog, yeah its been awhile kan? But still my followers are increasing yeay thanks readers ! 

And i think each of you are very curious about what im up to. So here. Im currently jobless.
Yes, sampai bila nak jadi princess kononnya kan. Still learning to be independent. Susah nak sesuaikan diri, tapi insyaAllah lama-lama i'll get used to it. InsyaAllah. Life have been great ! Yes, im currently happy with my lovely people around me now. Kakak, Haseena, Fikri, Hannan, Ismail, AA, Syaffin and Syahir too. These people yang tak pernah buat aku down where i share almost apa yang aku rasa everyday. I mean not really share ah, but whenever i update those status which related with my feelings, these people will try to at least cheer me up. 

Circle fake friends, i have many ! 


 Okay so, living at 18 is very difficult. Its all about dealing with decisions. I mean, choosing good course base on your results, which college or university to get into, its all about decision. Fvck this. I feel depressed sometimes that i have to at least consider everyone's pieces of advice. You know where you have to handle everything with your brain and your capability. Di mana kau kena beri perhatian dengan minat dan kelayakan kau sendiri, pendapat kedua ibu-bapa, orang sekeliling atau orang yang lebih berpengalaman. Kau kena main dengan semua benda tu. Future kau tak letak pada tangan atau bahu orang lain, tapi diri sendiri. At first aku pun ada masalah dengan benda ni. Aku risau, celaru stuck with interest aku dan pendapat orang lain especially mama and abah. Lepastu lama-lama aku considerate sikit and let them know apa minat aku, Alhamdulillah mama dan abah sangat memahami. Aku hargai sangat apa yang kedua ibu bapa aku buat sepanjang 18 tahun ni. Mama orang yang banyak aku rujuk bila aku stuck dalam buat pilihan. While abah always jadi orang pertama kalau aku perlukan orang untuk dengar apa yang aku rasa. Fyi, aku tak pernah nangis dengan mama. Kalau aku menangis mesti dengan abah. Abah akan peluk, belai. Aku lebih rapat dengan abah berbanding adik and kakak aku.

Hari Selasa lepas 24th April, keputusan calon yang layak ke tingkatan 6 has been revealed. So aku check agak lewat but luckily website masih belum crash. Dan aku memang tak fikir pun untuk continue study in Form 6 ni. Kalau nak pun aku nak ambil aliran science bukan kemanusiaan as ramai kawan-kawan aku dapat aliran kemanusiaan. So as i've expected, aku tak dapat Form 6. Congrats Haseena, Huda and others who got into Form 6.


On 25th April pula, keputusan tawaran ke Matrikulasi keluar. Malam tu before 12 aku asyik tanya bila boleh check Matriks, pukul berapa. Im eager to check kot. Tak tahu kenapa few days before results keluar aku ada borak dengan Mama and Abah masa dinner. 

Me Mama Abah
Maa, Matriks keluar on 25th ni
Haa takpe lah tunggu je lah
Adik rasa adik nak ambil Matriks lah
Adik nak ambil Matriks ke?
Aah
Tunggu UPU sekali, pastu baru decide
Takpe adik tunggu je insyaAllah kalau ada peluang kita tengok macam mana

So on 25th tu at 12 a.m. plus, I saw One and Dee tweeted each other about Matriks. So aku cari link for Matriks. Bila dapat tahu One dengan Dee dapat same place dekat Kolej Matrikulasi Melaka aku jadi tak sabar nak check. Alhamdulillah, the link tak crash pun as ramai lepasan SPM might serbu website ni that night. SO here's the result.
Alhamdulillah, aku bersyukur kepada mu tuhan atas pemberian ini. Aku menjerit dalam bilik pukul 12 malam tu. Menangis gembira sebab at least aku ada tempat atau pilihan nak sambung belajar. Even ada orang pandang rendah dengan results aku yang tak seberapa. tragedi 21 Mac tu memang yang paling teruk. Aku berkurung dalam bilik, menangis dua hari. Tak ada apa yang menggembirakan aku selain rezeki yang Allah bagi ni. Aku bersyukur sangat. Paling gembira bila dapat tahu kawan rapat aku Dee, One, Hannan, Ismail, Syahir, Meeya, and tuitionmates aku got into the same place. Terima kasih juga ucapan tahniah dekat Facebook yang aku terima. Hanya tuhan dapat membalas. Abah paling gembira bila tahu aku dapat tawaran ni. Aku gembira sangat. Ucapan tahniah daripada Abah dan Mama paling bermakna.

Aku bersyukur at least aku dapat buat Abah dan Mama gembira. Alhamdulillah atas rezeki ni Ya Allah.

For now, i will be waiting for UPU results this 7th May. Lepas tu akan cuba buat decision yang terbaik kalau ada rezeki. Solat hajat dan tawakal. Kalau ada rezeki, istikharah jalan peyelasaian untuk kekusutan ini.